Telefoniczne zgłaszanie wypadków przez całą dobę: 602 591 278 (dotyczy wypadków ciężkich, śmiertelnych i zbiorowych)
Okręgowy Inspektorat Pracy w Bydgoszczy
Plac Piastowski 4a
85-012 Bydgoszcz
tel.: 52 320 24 00 000fax: 52 321 42 40
email: kancelaria@bydgoszcz.pip.gov.pl
Adres elektronicznej skrzynki podawczej e-puap: /PIPOIPBydgoszcz/SkrytkaESP
Godziny urzędowania:
poniedziałek - piątek w godzinach 7:30 - 15:30
Godziny urzędowania kancelarii:
poniedziałek - piątek w godzinach 8:00 - 15:00
Zgłaszając wypadek należy podać następujące informacje:
- nazwa i adres pracodawcy,
- gdzie i kiedy wydarzył się wypadek,
- skutki wypadku (rodzaj odniesionych obrażeń),
- status poszkodowanego (pracownik, zleceniobiorca, pracownik agencji pracy tymczasowej itp.),
- imię i nazwisko poszkodowanego, wiek, wykonywany zawód,
- krótka informacja o okolicznościach zdarzenia,
- dane do kontaktu z osobami mogącymi udzielić dalszych informacji (pracodawca, pracownik służby bhp itp.),
- zgłaszający (imię i nazwisko, zajmowane stanowisko).
„Pracodawca jest obowiązany niezwłocznie zawiadomić właściwego okręgowego inspektora pracy i prokuratora o śmiertelnym, ciężkim lub zbiorowym wypadku przy pracy oraz każdym innym wypadku, który wywołał wymienione skutki, mającym związek z pracą, jeżeli może być uznany za wypadek przy pracy” (Kodeks pracy art. 234 § 2)
Obowiązki pracodawcy w zakresie zgłaszania i rejestrowania wypadków przy pracy