Zgłaszanie wypadków
Okręgowy Inspektorat Pracy w Bydgoszczy
Plac Piastowski 4a
85-012 Bydgoszcz
telefoniczne zgłaszanie wypadków przez całą dobę - 602 591 278
(dotyczy wypadków ciężkich, śmiertelnych i zbiorowych)
Zgłaszając wypadek należy podać następujące informacje:
- nazwa i adres pracodawcy,
- gdzie i kiedy wydarzył się wypadek,
- skutki wypadku (rodzaj odniesionych obrażeń),
- status poszkodowanego
(pracownik, zleceniobiorca, pracownik agencji pracy tymczasowej itp.),
- imię i nazwisko poszkodowanego, wiek, wykonywany zawód,
- krótka informacja o okolicznościach zdarzenia,
- dane do kontaktu z osobami mogącymi udzielić dalszych informacji
(pracodawca, pracownik służby bhp itp.),
- zgłaszający (imię i nazwisko, zajmowane stanowisko).
„Pracodawca jest obowiązany niezwłocznie zawiadomić właściwego okręgowego inspektora pracy i prokuratora o śmiertelnym, ciężkim lub zbiorowym wypadku przy pracy oraz każdym innym wypadku, który wywołał wymienione skutki, mającym związek z pracą, jeżeli może być uznany za wypadek przy pracy” (Kodeks pracy art. 234 § 2)
Obowiązki pracodawcy w zakresie zgłaszania i rejestrowania wypadków przy pracy:
Przepisy, wzory dokumentów, postępowanie - [link - strona GIP]